2015. április 2., csütörtök

D-MOLL


Fehér kesztyűben játszott, egy művésznek vigyáznia kell a hidegben az ujjaira. Kis kék sámlin ült összegörnyedve a Déli pályaudvarnál a villamosmegállóban. Keringőt adott elő, varázslatos, érzelmes muzsikát. Beszökött Párizs. Telt, tömött zene volt, hibátlan ritmusban, egy kitűnő zenész dinamikájával formálta a futamokat, a pianókat is jól lehetett hallani a forgalom zajában.

Már negyedszer, vagy ötödször játszotta ugyanazt a gyönyörű két sort, apró, de észrevehető variációkkal, nem tudott elszakadni a motívumtól. Eggyé vált a hangszerével ugyanaz a levegő működtette a tüdejét és a harmonikát. Nem a baksisért, hanem a zenéért játszott.
Aztán csoda történt: először csak kisimultak az arcok, megtalálták egymást a tekintetek, ugye, kedves hölgyem, ugyanazt hallja, amit én, aztán sorban, korfüggő egymásutánban kirajzolódtak a félmosolyok is. Ha csak centimétereket is, de a valcer ritmusában kezdtek mozogni a csípők, parányit mozdultak a vállak is. Aztán finoman, de félreérthetetlenül jelezve a hatást, helyben megemelkedtek a cipők sarkai, egyik, majd másik láb, messzebbre néztek a tekintetek. Az élet keringője szólt: a szürke tízmilliónyi árnyalatában egy járdaszigetnyi varázslat. Mindenkinek, igen, mindenkinek volt egy tánca az életében, egy elfelejthetetlen, mindent odaadó és mindent elfogadó tánca.


Csikorogva érkezett az 59-es villamos, az ajtók záródtak. Már csak belül szólt a zene, és elkísért sokáig. 
Köszönöm, Harmonikás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése