2016. május 26., csütörtök

OHONTJA IHILLA-TÁT

forrás: cowbird.com




Rizsporos-parókás hódolattal és földig hajló széles gesztussal üdvözlöm Marsi Anikót és a TV2 vezetését, Vajnástul, Gerkens vezérigazgatóstul, nem is említve a többi jellembajnokot: valóban sokat segítenek, hogy elfogult „sorosozásukkal” hiteltelenítsék az amúgy is mélyrepülésre váltott kormányzati propagandát.


Azért idézem Mozart kedves, tavasz-váró dalának (Sehnsucht nach dem Frühling) egyik sorát, mert a TV2 valóban ohontja ihilla-tát, - így énekeltük valamikor az énekkarban. Egyszerűbben: büdös a sajt, kilóg a lóláb, kibújt a szög a zsákból, bár szinonimákkal ritkán bajlódik a magyar légszennyezés jelentős médiaközpontja. 
A valósággal eddig sem volt köszönő viszonyban a csatorna, gondoljunk csak a valódi tényközlés helyett a havária-híreket csúcsrajárató, vérben, fájdalomban és alsógatyában turkáló hírblokkokra (a valamikor szakembernek induló Pachmann hírolvasó szánalmas interpretálásában), de erre legyintés volt a válasz, meg zavaros magyarázat  egy marketing-reklámfelület-nézettség Bermuda-háromszögről, ahol eltűnik a valóság és virtuális izgalmi teret kreálnak mások szerencsétlenségéből és kínjaiból. A „van lejjebb” ökölszabály bizonyítéka, hogy leszerződtek a kormányzati hazugsággyár leányvállalatának, messziről bűzlik a hatalom hónaljszaga. Akkor, amikor. Amikor már nyilvánvaló a hitelvesztés, amikor már lélekben fülön csípte az ország többsége az összes vigyorgó baracktolvajt. Úgy viselkedik a TV2, mint azok az éles eszű kortársak, akik 89 szeptemberében léptek be az MSZMP-be.  „Parancsra teszik” – szól a felmentő magyarázat. Pontosítsunk: parancsra, sok közpénzért, hiszen tudjuk, Magyarországon nem a piac, még csak nem is a mindenható nézettség, hanem a fortélyos félelem irányította redisztribúció helyezi el a reklámokat. Tessék csak megnézni, hogy a kormányzati befolyás alatt álló vagy újraállamosított cégek hogyan ontják az alig olvasott, alig nézett/hallgatott médiumokba a közpénzt, mindannyiunk adóforintjait. Ez a kormányzati médiavilág „kisvasútja”, „várba költözése”, frissen betonozott útja a József Attila díjas költő borházához.

Mérték- és arány-tévesztett tombolás, a kétségbeesés üzenete, zavarodott kapkodás – a végjáték árulkodó jelei.


Köszönjük TV2, kitartás, a vélemény szabad! Daloljunk:

„…és ohontja ihilla-tát,

Mily vágyva szívom ro-ho-ho-la ott jáhárva réhéten át.”

dominicanajournal.org

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése